· 

achtergrond

hoi allemaal! dit is een voorbeeldje van een handlettering waarbij ik een potlood-achtergrond heb gebruikt. sorry, de foto is niet zo scherp. maar het gaat om de achtergrond.  de quote die ik hier gebruikt heb is, life is the art of  drawing without an eraser. voor de achtergrond heb ik een rood-achtige kleur gekozen. als je deze achtergrond maakt hoe ik hem maak, kun je de kleuren namelijk mengen. nu gaan we beginnen. hoe maak je de achtergrond?

 

1. slijp de kleuren die je voor je achtergrond wilt gebruiken in een lege potjespuntenslijper waar je de deksel van af kunt halen om hem te legen.

 

2. haal je slijpresten uit de puntenslijper en strooi ze op het papier waar je je achtergrond op wilt hebben.

 

3. wrijf je slijpsel over je papier en zorg dat je alle plekken gehad hebt.

 

klaar! zo gemakkelijk ging dat. en oh ja, ik heb nog een tip, probeer de stukjes van de punt van je potlood er zo veel mogelijk tussenuit te halen, want anders krijg je krassen op je  papier. en dat wil je natuurlijk niet.